Ασθενοφόρα / Επείγοντα Ασθεν. / Επείγοντα ΤΑΕΠ menu-btn
7 Μαρτίου, 2023

Έναρξη εκπαιδεύσεων για Διαπίστευση στα Νοσηλευτήρια του ΟΚΥπΥ

Η διαδικασία διαπίστευσης διασφαλίζει τη συνεχή  βελτίωση όλων των διεργασιών εντός των νοσηλευτηρίων

Την έναρξη των εκπαιδεύσεων του προσωπικού του από τον διεθνούς φήμης (όρος για internationally acclaimed) καναδικό φορέα “Accreditation Canada” στο πλαίσιο της διαδικασίας διαπίστευσης του, ανακοίνωσε ο ΟΚΥπΥ σε δημοσιογραφική διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Μαρτίου 2023.  Ο Οργανισμός, παρουσίασε το μακροχρόνιο έργο το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή αρχικά για το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας (ΓΝΛ) και το Νοσοκομείο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ΙΙΙ (ΝΑΜΙΙΙ) και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις σε επίπεδο διασφάλισης ποιότητας Νοσηλευτηρίων.

Η διαπίστευση προϋποθέτει να τεθούν συγκεκριμένα πρότυπα σε εφαρμογή: τα ειδικά πρότυπα που εστιάζουν σε συγκεκριμένες Κλινικές/Τμήματα και τα γενικά πρότυπα που αφορούν στην ολότητά τους τα νοσοκομεία. Συγκεκριμένα, θα τεθούν σε εφαρμογή 19 πρότυπα στο ΓΝΛ και 17 πρότυπα στο ΝΑΜ ΙΙΙ. ​Τις εργασίες εφαρμογής των προτύπων θα αναλάβουν διεπιστημονικές και πολυθεματικές ομάδες συνεργασίας, οι οποίες θα εκπαιδευτούν από εκπρόσωπο του φορέα διαπίστευσης Accreditation Canada. Οι εκπρόσωποι στην Κύπρο από την περασμένη Κυριακή και έχει ήδη επισκεφθεί τα 2 Νοσοκομεία, για μία πρώτη γνωριμία με το προσωπικό, ενώ έχουν προγραμματιστεί και οι εκπαιδεύσεις των ομάδων εργασίας των νοσοκομείων εντός Μαρτίου. Η πρώτη αξιολόγηση για τη Διαπίστευση αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο του 2024.

Η διαδικασία διαπίστευσης διασφαλίζει τη συστηματική βελτίωση όλων των διεργασιών εντός των νοσηλευτηρίων, τόσο εκ μέρους του διοικητικού όσο και του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, βάσει αυστηρών υγειονομικών προτύπων και διεθνών πρακτικών. Πιο συγκεκριμένα, τα οφέλη τα οποία αναμένεται να φέρει η εν λόγω διαπίστευση είναι μεταξύ άλλων η καλλιέργεια κουλτούρας ποιότητας και ασφάλειας ασθενών, η αύξηση της εμπιστοσύνης των ασθενών/ικανοποίηση προσδοκιών, ο εντοπισμός δυνατών και αδύνατων σημείων στην καθημερινότητα και στις διαδικασίες γενικότερα, η προώθηση και η ενδυνάμωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας του προσωπικού εντός του νοσηλευτηρίου, η ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης του Οργανισμού, η αναθεώρηση διαδικασιών στη βάση δεδομένων και δεικτών ποιότητας, η καθιέρωση της δέσμευσης των επαγγελματιών υγείας σε υψηλότερα πρότυπα παρέχοντας τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, η ενίσχυση της εργασιακής ικανοποίησης του προσωπικού κ.ά. 

Στις δηλώσεις του ο Προϊστάμενος Μονάδας Διαδικασιών και Δικτύου Ποιότητας κ. Νικόλας Νικολάου, αφού τόνισε πως η διαπίστευση αποτελεί πρόκληση για τον Οργανισμό, ανέφερε πως: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε μαζί μας τους εκπρόσωπους του φορέα διαπίστευσης Accreditation Canadaπου είναι εδώ για να υποστηρίξουν, να καθοδηγήσουν αλλά κυρίως να εκπαιδεύσουν το προσωπικό μας, σε αυτή τη σημαντική προσπάθειά μας για βελτίωση της ποιότητας στα νοσηλευτήριά μας.».

Η εκπρόσωπος του Accreditation Canada, κ. Yuliya Shcherbina, δήλωσε ότι η διαπίστευση είναι μια συνεχής διαδικασία για βελτίωση εκφράζοντας την ικανοποίηση της για τη συνεργασία «we are very proud of this new collaboration with the State Health Services Organization (SHSO) aimed to advance safe and effective care across its hospital settings».

Στόχος του ΟΚΥπΥ είναι μέσα από τις διαπιστεύσεις να εξασφαλίσει την παροχή βέλτιστης ιατρονοσηλευτικής φροντίδας σε όλα τα νοσηλευτήρια του Οργανισμού και να δημιουργήσει το ασφαλέστερο δυνατό περιβάλλον για ασθενείς και εργαζομένους.

Προηγούμενο Όλα τα Νέα Επόμενο