Ασθενοφόρα / Επείγοντα Ασθεν. / Επείγοντα ΤΑΕΠ menu-btn
17 Απριλίου, 2020

Εξυπηρέτηση ασθενών με προβλήματα ακοής στην εποχή της πανδημίας COVID-19

Εξυπηρέτηση ασθενών με προβλήματα ακοής στην εποχή της πανδημίας COVID-19

 

Η πανδημία COVID-19 έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προσφέρονται οι υπηρεσίες υγείας και μεταξύ άλλων έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον ιδιαίτερα δύσκολο για τα άτομα με προβλήματα ακοής: η κατανόηση της ομιλίας μπορεί να είναι ιδιαίτερα δυσχερής, καθώς γιατροί, νοσηλευτές και λοιπό προσωπικό των νοσοκομείων φέρουν προστατευτική μάσκα κρύβοντας τις κινήσεις του στόματος και των χειλιών, ενώ πολλές φορές μεταξύ του ασθενούς και του συνομιλητή του παρεμβάλλονται διαχωριστικά τζάμια μειώνοντας την ένταση της φωνής. Ακόμα, η παρουσία ατόμου συνοδού μαζί με τον βαρήκοο ασθενή ενδεχομένως να μην είναι δυνατή, λόγω του περιορισμού στον αριθμό ατόμων που εισέρχονται στα νοσοκομεία.

Μπορεί λόγω της πανδημίας οι επισκέψεις στο γιατρό, οι νοσηλείες και οι χειρουργικές θεραπείες να έχουν περιοριστεί δραματικά, είναι δεδομένο ωστόσο πως διάφορα σοβαρά και επείγοντα προβλήματα υγείας θα συνεχίσουν να προκύπτουν. Στην Ωτορινολαρυγγολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας λαμβάνονται όλα τα μέτρα προστασίας, ασθενών και προσωπικού, έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν περιστατικά που δεν μπορούν να αναβληθούν, όπως φυσικά και οι χρόνιοι ασθενείς μας με σοβαρά προβλήματα ακοής.

Σε περίπτωση επίσκεψης ή νοσηλείας ενός ατόμου με πρόβλημα ακοής στο νοσοκομείο χρειάζεται να επιστρατευθούν μέσα και μέθοδοι που να αμβλύνουν τη δυσκολία στην επικοινωνία του ασθενούς με το προσωπικό.

Ο βαρήκοος ασθενής μπορεί να εφαρμόσει τις ακόλουθες συμβουλές:

  • να φοράει τα ακουστικά του βοηθήματα με γεμάτες/καινούργιες μπαταρίες και να έχει μαζί του επιπλέον μπαταρίες
  • να ετοιμάσει ένα μικρό σημείωμα το οποίο θα παρουσιάσει στο προσωπικό του νοσοκομείου, όπου θα αναγράφεται ότι είναι βαρήκοος και χρειάζεται ιδιαίτερο τρόπο επικοινωνίας
  • να εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο εφαρμογές μετατροπής ομιλίας σε κείμενο (speech-to-text application, π.χ. Google Live Transcribe, Microsoft Translator)
  • στο χώρο του νοσοκομείου να ενημερώσει το προσωπικό για τον τρόπο επικοινωνίας μέσω της εφαρμογής του κινητού τηλεφώνου
  • εναλλακτικά και σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης εφαρμογών στο κινητό τηλέφωνο, να ζητήσει όπως οι συνομιλητές του επικοινωνούν μαζί του γράφοντας σε ένα φύλλο χαρτί ή στην οθόνη ενός υπολογιστή.

Εμείς, ως προσωπικό των νοσηλευτηρίων, μπορούμε να διευκολύνουμε την επικοινωνία με τους βαρήκοους ασθενείς μας εφαρμόζοντας μέτρα όπως:

  • να εγκαταστήσουμε στον υπολογιστή του ιατρείου μας ή σε ένα tablet εφαρμογές μετατροπής ομιλίας σε κείμενο (speech-to-text application)
  • να προμηθευτούμε λευκά φύλλα χαρτιού, συμβατικούς ή ψηφιακούς πίνακες γραφής και μαρκαδόρους
  • να φοράμε ειδικές διαφανείς μάσκες προστασίας, ώστε ο ασθενής να μπορεί να κάνει χειλεανάγνωση.

Τέλος, για τα άτομα που φέρουν κοχλιακό εμφύτευμα οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν εκδώσει ειδικές οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης των επεξεργαστών ομιλίας για αποφυγή μόλυνσης από τον κορωνοϊό. Οι οδηγίες είναι διαθέσιμες τόσο από την κλινική μας, όσο και από τις ιστοσελίδες των εταιρειών.

Ειδικά για τους ασθενείς μας με κοχλιακό εμφύτευμα, το προσωπικό της ΩΡΛ Κλινικής συνεχίζει να βρίσκεται στη διάθεση τους σε αυτή τη δύσκολη περίοδο είτε τηλεφωνικά (22-603000) είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (cochlear.implant@shso.org.cy) και εάν είναι αναγκαίο με επίσκεψη στην κλινική μας.

Δρ. Ανδρέας Αναγιωτός

Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος

Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας

17 Απριλίου 2020

ΟΚΥπΥ, Λευκωσία

Προηγούμενο Όλα τα Νέα Επόμενο