Ασθενοφόρα / Επείγοντα Ασθεν. / Επείγοντα ΤΑΕΠ menu-btn

Ασθενείς και Επισκέπτες

image-2

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε τους κανονισμούς του παρόντος διατάγματος 22 Μαρτίου 2024

Λόγω αυξημένων θετικών κρουσμάτων και στη προσπάθεια για μείωση της διασποράς της νόσου COVID-19 από σήμερα 29/12/2023 θα τηρούνται τα πιο κάτω μέτρα

  1. Το επισκεπτήριο θα πρέπει να τηρείται αυστηρά και στους καθορισμένους χρόνους που έχουν οριστεί από το κάθε Τμήμα/ Κλινική. Θα επιτρέπεται ένα πρόσωπο ανά επίσκεψη διάρκειας 10 λεπτών, με μέγιστο όριο την επίσκεψη δύο ατόμων ημερησίως ανά ασθενή.
  2. Η χρήση προστατευτικής μάσκας προσώπου είναι υποχρεωτική για όλους τους εργαζόμενους καθώς και επισκέπτες άνω των 12 ετών, στους εσωτερικούς χώρους του νοσοκομείου

Επισκεπτήριο Καρδιολογικής Κλινικής: 17:00-18:00 (1 άτομο για 5 λεπτά, αφού πρώτα ενημερώσει την προϊστάμενη νοσηλευτική λειτουργό)

Επισκεπτήριο Πνευμονολογικής Κλινικής:

Η επίσκεψη στον ασθενή από τους οικείους του θα πραγματοποιείται μεταξύ των ωρών 12:00-13:00.

Η ενημέρωση των συγγενών θα γίνεται είτε δια ζώσης στο γραφείο των Πνευμονολόγων στον 4ο όροφο 12.00-15.00 ή όπου αυτό δεν είναι εφικτό, η ενημέρωση θα γίνεται τηλεφωνικά. Τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι 22603686, 22603687 και της Διευθύντριας 22603582/22603639.

Επισκεπτήριο ΜΕΘ: 16:00-17:00

Επισκεπτήριο Μεταμοσχευτικής Κλινικής: 16:30-17:30. Η ενημέρωση των εξουσιοδοτημένων ατόμων, των νοσηλευόμενων ασθενών θα πραγματοποιείται  13:00-14:00.

Επισκεπτήριο Καρδιολογικής Εντατικής: 17:00-18:00 (1 άτομο για 5 λεπτά)

Επισκεπτήριο Ογκολογικής Κλινικής 17:00-19:00

Νευρολογική Κλινική – Οι ώρες ενημέρωσης εξουσιοδοτημένου συγγενή από τους θεράποντες ιατρούς είναι 13:30 – 14:30, στο γραφείο των ειδικών νευρολόγων της Νευρολογικής Κλινικής στον 3ο όροφο.

Αγγειοχειρουργική Κλινική: Η ενημέρωση των εξουσιοδοτημένων ατόμων, των νοσηλευόμενων ασθενών θα πραγματοποιείται  13:00-14:00 στο χώρο του Αγγειολογικού Εργαστηρίου.

Χειρουργική Κλινική – Οι ώρες ενημέρωσης εξουσιοδοτημένου συγγενή από τους θεράποντες ιατρούς είναι 13:00 – 14:00.

Επισκεπτήριο υπόλοιπων κλινικών: 13:00-14:00 και 17:00-18:00

 

Ακτινολογικό Τμήμα
Το Ακτινολογικό Τμήμα παρέχει τις εξής υπηρεσίες απεικονιστικών, διαγνωστικών και επεμβατικών εξετάσεων:

  • Γενική Ακτινολογία
  • Μαγνητική Τομογραφία
  • Αξονική Τομογραφία
  • Υπερηχογραφία
  • Μαστογραφία
  • Οστική Πυκνότητα
  • Ακτινοσκόπηση
  • Επεμβατική Ακτινολογία

Έγκυος και Ακτινοβολία

Σε περίπτωση εγκυμονούσας γυναίκας, αν ο θεράπων ιατρός κρίνει ότι χρειάζεται η διενέργεια οποιαδήποτε ακτινολογικής εξέτασης (π.χ. απλή ακτινογραφία, αξονική τομογραφία κλπ), θα πρέπει οπωσδήποτε να ενημερωθεί για την εγκυμοσύνη, επειδή η ακτινοβολία είναι επιβλαβής για το έμβρυο.

Εισαγωγή σε θάλαμο νοσηλείας
Για την εισαγωγή ασθενούς σε θάλαμο εσωτερικής νοσηλείας, ο θεράπων ιατρός του θα του εκδώσει παραπεμπτικό ενδονοσοκομειακής φροντίδας υγείας. Αφού  ο ασθενής προμηθευτεί το έντυπο αυτό, θα πρέπει να πραγματοποιήσει εγγραφή στον κεντρικό σταθμό εγγραφών στην ειδική θυρίδα εισαγωγών ασθενών.

Εκεί θα παραλάβει τον ιατρικό του φάκελο

Τι να φέρει και τι όχι κατά την εισαγωγή του ο ασθενής

Ο ασθενής κατά την εισαγωγή του χρειάζεται να προσκομίσει:

  • Τυχόν αναλύσεις και εξετάσεις που έχει κάνει
  • Φάρμακα που τυχόν λαμβάνει
  • Νυχτικό/πυζάμες και παντόφλες
  • Ξυριστικά, σαμπουάν, χαρτομάντηλα, βούρτσα, πετσέτα
  • Οδοντόπαστα και οδοντόβουρτσα
  • Βιβλία, περιοδικά
  • Μικρό χρηματικό ποσό

Κατά την εισαγωγή παρακαλείται να μην φέρει:

  • Μεγάλα χρηματικά ποσά, πολύτιμα αντικείμενα και κοσμήματα, καθώς το νοσοκομείο δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλειά τους
  • Τρόφιμα και οινοπνευματώδη

Επιστημονικό προσωπικό

Το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό της κλινικής παρακολουθεί τον ασθενή κατά τη διάρκεια της παραμονής του και παρέχει φροντίδα με βάση το θεραπευτικό πλάνο και ανάλογα με την κατάσταση της υγείας του. Καθόλη τη διάρκεια της φροντίδας παρέχει ενημέρωση στον ασθενή ή σε εξουσιοδοτημένο άτομο που υποδεικνύει ο ασθενής.

Ο Διευθυντής της Κλινικής και η ομάδα του είναι υπεύθυνοι για τον κάθε ασθενή για όσο χρονικό διάστημα παραμένει στο νοσοκομείο.

Οι θεράποντες ιατροί παρακολουθούν τον/την ασθενή κατά τη διάρκεια της παραμονής του/της, όσο συχνά χρειάζεται, ανάλογα με την κατάσταση της υγείας του/της.

Ο ασθενής μπορεί να ρωτήσει τους θεράποντες ιατρούς για την κατάσταση της υγείας του/της ή για την θεραπεία στην οποία υποβάλλεται.

Παρακαλείται ο ασθενής να αναφέρει στο/η νοσηλευτή/τρια του:

  • Το ιατρικό ιστορικό του (παλαιότερες και υφιστάμενες ασθένειες και χειρουργικές επεμβάσεις).
  • Αν προσβλήθηκε από άλλες μολυσματικές ασθένειες στο παρελθόν π.χ. φυματίωση, ηπατίτιδα κλπ.
  • Αν υποφέρει από αλλεργίες.
  • Τα φάρμακα τα οποία ήδη λαμβάνει καθώς και οποιαδήποτε εξειδικευμένη φαρμακευτική αγωγή π.χ. στεροειδή ή αντιπηκτικά φάρμακα. Θα πρέπει κατά την εισαγωγή να τα έχει μαζί του. Θα φυλαχθούν από τον/την υπεύθυνο/η νοσηλευτή του θαλάμου εκτός και αν οι ιατροί κρίνουν ότι δεν τα χρειάζεται πλέον, οπόταν σε τέτοια περίπτωση τα φάρμακα δίνονται στους συγγενείς για φύλαξη.
  • Να ενημερώσει για τυχόν αλλαγή που επήλθε στην κατάσταση της υγείας του
  • Οτιδήποτε άλλο τον/την απασχολεί.

Ο/Η θεράπων ιατρός ή ο/η νοσηλευτής/νοσηλεύτρια μπορεί να ζητήσει τη φωτογράφιση της κατάστασης του ασθενούς είτε για τον ιατρικό του φάκελο είτε για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή επίσης ο/η χειρουργός του μπορεί να θέλει να βιντεογραφήσει τη χειρουργική του επέμβαση λόγω της ιδιαιτερότητάς της.

Φωτογραφίες και βίντεο μπορούν να ληφθούν στην κλινική, στο θάλαμο ή στο χειρουργείο, πάντοτε μετα τη συγκατάθεση του ασθενούς πάντοτε. Επειδή αποτελούν προσωπικά δεδομένα, προστατεύονται με τον ίδιο τρόπο που προστατεύονται και διαφυλάττονται όλα τα προσωπικά δεδομένα.

Δωμάτια νοσηλείας

Ανάλογα με το πρόβλημα υγείας του ασθενούς και τη διαθεσιμότητα των κλινών, παραχωρείται κλίνη σε τετράκλινο, δίκλινο ή μονόκλινο δωμάτιο.

Πρόληψη Νοσοκομειακών Λοιμώξεων

Οι επισκέπτες πρέπει να πλένουν σχολαστικά τα χέρια τους ή ακόμη να χρησιμοποιούν το κατάλληλο αντισηπτικό πριν και μετά την επίσκεψη τους σε ασθενή. Αντισηπτικό υπάρχει σε όλα τα δωμάτια ασθενών. Επίσης δεν πρέπει να εισέρχονται στους θαλάμους ασθενών όταν οι ίδιοι ασθενούν ή υποφέρουν από κάποια λοίμωξη ή ίωση. Ο αριθμός επισκεπτών να μην υπερβαίνει τα δύο άτομα σε κάθε ασθενή και να τηρείται καθολικά, ώστε να ελαττώνεται η πιθανότητα μετάδοσης μικροοργανισμών.

Όταν υπάρχει ένδειξη για ασθενή με λοίμωξη ή ασθενή του οποίου η άμυνα απαιτεί ιδιαίτερες προφυλάξεις ισχύουν τα ακόλουθα:

  1. Επισκέπτες: Nα αναφέρονται στο σταθμό νοσηλείας πριν εισέλθουν στο δωμάτιο.
  2. Χώρος ασθενούς: Ιδιαίτερο δωμάτιο νοσηλείας.
  3. Χρήση γαντιών: Πριν την είσοδο στο δωμάτιο και αφαίρεσή τους πριν την έξοδο από το δωμάτιο.
  4. Υγιεινή χεριών: Πλύσιμο χεριών με αντιμικροβιακό υγρό σαπούνι μετά την αφαίρεση των γαντιών ή αντισηψία με αλκοολούχο διάλυμα.
  5. Χρήση μπλούζας: Πριν την είσοδο στο δωμάτιο αν προβλέπεται ότι ο επισκέπτης θα έρθει σε επαφή με τον ασθενή και αφαίρεση της μπλούζας πριν την έξοδο από το δωμάτιο.

Ενημέρωση-Συγκατάθεση
Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας ο ασθενής θα ενημερωθεί για τις διάφορες παρακλινικές εξετάσεις, για θεραπείες στις οποίες θα υποβληθεί ή και για πιθανή χειρουργική επέμβαση. Ακολούθως θα του ζητηθεί η γραπτή συγκατάθεσή του για τη διενέργειά τους. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του ασθενούς να αποφασίσει αν θα δώσει η όχι τη συγκατάθεσή του ώστε να υποβληθεί σε οποιαδήποτε εξέταση/θεραπεία/χειρουργική επέμβαση που κρίνεται αναγκαία από τους θεράποντες ιατρούς του. Τυχόν προφορική συγκατάθεσή του για τα πιο πάνω θα σημειωθεί στον ιατρικό του φάκελο.

Οι θεράποντες ιατροί και άλλοι επαγγελματίες υγείας έχουν την ευθύνη να εξηγήσουν στον ασθενή με τρόπο κατανοητό τη φύση, το σκοπό, τους κινδύνους και τα ωφελήματα της θεραπείας/εξέτασης/χειρουργικής επέμβασης στην οποία θα υποβληθεί.

Η συγκατάθεση–γραπτή ή προφορική–λαμβάνεται εκ των προτέρων. Οι μόνες περιπτώσεις στις οποίες δεν λαμβάνεται η συγκατάθεση του ασθενούς, είναι όταν απειλείται η ζωή του ή όταν δεν είναι σε θέση να δώσει τη συγκατάθεσή του λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής του. Συγκατάθεση μπορεί να ληφθεί από άτομα τα οποία είναι άνω των 16 ετών, χωρίς να χρειάζεται να ληφθεί η συγκατάθεση από τους γονείς τους. Κανένα άλλο πρόσωπο δεν δικαιούται να δώσει συγκατάθεση εκ μέρους του ασθενούς, εάν ο ασθενής επικοινωνεί με το περιβάλλον. Στις περιπτώσεις ασθενών που δεν επικοινωνούν με το περιβάλλον, ενημερώνεται σχετικά ο στενότερος συγγενής για την εξέταση/θεραπεία/χειρουργική επέμβαση στην οποία θα υποβληθεί ο ασθενής και πιθανό να ζητηθεί η δική του συγκατάθεση.

Υπηρεσίες σίτισης
Τα γεύματα στο νοσοκομείο συνήθως σερβίρονται στις πιο κάτω ώρες:

  • Πρόγευμα 07:00
  • Γεύμα 12:00
  • Δείπνο 17:00

Μέσα στα πλαίσια της αναβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών σίτισης, βρίσκεται σε εξέλιξη εφαρμογή συστήματος διαχείρισης ποιότητας με βάση το πρότυπο ISO 22000:2005.

Εξιτήριο
Ο/Η ιατρός ή ο/η προϊστάμενος/η του θαλάμου θα ενημερώσει τον ασθενή κατά την ημέρα εισαγωγής του, για την ημέρα που αναμένεται ότι θα λάβει εξιτήριο από το νοσοκομείο. Μόλις γίνει ενημέρωση για την ακριβή ημερομηνία του εξιτηρίου, παρακαλείται ο ασθενής όπως ενημερώσει με τη σειρά του τους συγγενείς του, ώστε να τον παραλάβουν το συντομότερο δυνατό κατά την ημέρα της απόλυσής του και προτιμότερο όχι αργότερα από τις 12:00 το μεσημέρι. Τυχόν καθυστέρηση στην απελευθέρωση της κλίνης δημιουργεί προβλήματα στους ασθενείς οι οποίοι αναμένουν να γίνουν εισαγωγή.

Την ημέρα της εξόδου από το νοσοκομείο ο ασθενής πρέπει να βεβαιωθεί ότι:

  • Έχει μαζέψει όλα τα προσωπικά του αντικείμενα.
  • Έχει προμηθευτεί από το Φαρμακείο του νοσοκομείου τα φάρμακα που οι θεράποντες ιατροί συνέστησαν για συνέχιση της θεραπείας του, σε περίπτωση που δεν διατίθενται από ιδιωτικά φαρμακεία
  • Έχει εξασφαλίσει ημερομηνία εξέτασης ως εξωτερικός ασθενής, σε περίπτωση που οι ιατροί θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την εξέλιξη της κατάστασής του.
  • Το ραντεβού του μπορεί να το διευθετήσει/επιβεβαιώσει τηλεφωνικώς κατά τις εργάσιμες ώρες 07:00 – 14:30 στο τηλέφωνο 22603550

Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που ασθενής επιθυμεί να αποχωρήσει από το νοσοκομείο παρά τις οδηγίες των ιατρών, οφείλει να υπογράψει το έντυπο «Άρνηση για ιατρική οδηγία», φέροντας την αποκλειστική ευθύνη.

 

Ο ασθενής για να επισκεφθεί τα εξωτερικά ιατρεία θα πρέπει να έχει διευθετήσει από προηγουμένως ραντεβού, είτε τηλεφωνικά είτε προσωπικά, στους κατά τόπους σταθμούς του νοσοκομείου. Χωρίς ραντεβού και παραπεμπτικό είτε από τον προσωπικό ιατρό είτε από ειδικό ιατρό, δεν θα μπορεί να εξεταστεί από ειδικό ιατρό.

Για διευθέτηση ραντεβού παρακαλούνται οι ασθενείς όπως επικοινωνήσουν κατά τις εργάσιμες ώρες στα τηλέφωνα τα οποία αναφέρονται στο πεδίο «Τηλέφωνα Επικοινωνίας» στο μενού.

Συμβουλεύονται οι ασθενείς να προσέρχονται στο νοσοκομείο μισή ώρα πριν το καθορισμένο τους ραντεβού.

Αν για οποιοδήποτε λόγο το ραντεβού θα ακυρωθεί, τότε θα πρέπει να ειδοποιηθεί έγκαιρα το νοσοκομείο, τουλάχιστον 2 εργάσιμες ημέρες πριν το καθορισμένο ραντεβού. Ο ασθενής θα πρέπει να ζητήσει να του δοθεί νέο ραντεβού “εάν το επιθυμεί”

Κατά την προσέλευση στο νοσοκομείο ο ασθενής θα πρέπει να προσκομίσει:

  1. Ταυτότητα ή Διαβατήριο η άλλο επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης
  2. Ιατρικό ιστορικό και προηγούμενες διαγνωστικές εξετάσεις
  3. Λαμβανόμενη φαρμακευτική αγωγή

Ανάλογα με την ειδικότητα του ιατρού που θα επισκεφτεί ο ασθενής θα πρέπει να εγγραφεί στους κατά τόπους σταθμούς εξυπηρέτησης και θα καταβάλει το αντίτιμο της εγγραφής των 6,00 ευρώ, εκτός και αν εμπίπτει στις κατηγορίες που εξαιρούνται συμπληρωμής με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς του ΓΕΣΥ ή έχει συμπληρώσει το μέγιστο ποσό συμπληρωμής.

 

Σχετικά με το ΤΑΕΠ

Το ΤΑΕΠ Λευκωσία βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας έναντι του Σταθμού Ασθενοφόρων. Η είσοδος στο ΤΑΕΠ είναι από την πρώτη πάροδο αριστερά μετά τον κυκλικό κόμβο.

Το ΤΑΕΠ προσφέρει φροντίδα σε επείγοντα περιστατικά ενηλίκων και παιδιατρικά. Υποστηρίζεται από όλες τις ειδικότητες οι οποίες καλούνται όταν χρειαστεί από τον επί καθήκοντι ιατρό του ΤΑΕΠ.

Το Τμήμα είναι εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας διαγνωστικό και θεραπευτικό εξοπλισμό.

Εφαρμόζεται η μέθοδος της διαλογής των ασθενών (triage).

Τι είναι επείγον περιστατικό

Επείγοντα θεωρούνται τα περιστατικά που απειλούν τη ζωή του ασθενούς, όπως τραυματισμοί από δυστυχήματα, εγκεφαλικές κακώσεις, κατάγματα, σοβαρός πόνος στο στήθος, δύσπνοια, σοβαρή αιμορραγία, δηλητηριάσεις με τοξικές ουσίες.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΤΟ ΤΑΕΠ ΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝ ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ.

Διαδικασίες κατά την άφιξη στο ΤΑΕΠ
Κατά την άφιξη του ασθενή στο ΤΑΕΠ θα παραληφθεί από τον/την Νοσηλευτή/τρια της διαλογής (triage) για να τον αξιολογήσει ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασής του και στη συνέχεια θα γίνει εγγραφή στο Τμήμα Εγγραφών καταβάλλοντας το αντίτιμο των 10,00 ευρώ.

Οι ασθενείς σε κρίσιμη κατάσταση οδηγούνται κατευθείαν για εξέταση χωρίς να εγγραφούν.

Απαγορεύεται η είσοδος των επισκεπτών στους χώρους εξέτασης, εκτός αν συνοδεύουν παιδιά ή πολύ ηλικιωμένα άτομα.

Εισερχόμενοι στο Γενικο Νοσοκομείο Λευκωσίας αυτό για επίσκεψη πρέπει να γνωρίζετε ότι

  • Οι παρατεταμένες επισκέψεις και οι θόρυβοι στους χώρους του Νοσοκομείου είναι επικίνδυνοι και ενοχλητικοί για τους ασθενείς και εμποδίζουν την καλή λειτουργία του Νοσοκομείου.
  • Η μακρόχρονη παραμονή σας στον θάλαμο του Νοσοκομείου εμποδίζει τον ύπνο και την  ξεκούραση των ασθενών.
  • Οι πολλές και θορυβώδεις επισκέψεις επιβαρύνουν τους ασθενείς.
  • Πληροφορίες για την πορεία της υγείας του ασθενούς γίνεται από τους θεράποντες ιατρούς κατά  τις ώρες που ορίζει η κάθε κλινική. Η συνεχής ενόχληση των ιατρών στους διαδρόμους για πληροφορίες τους εμποδίζει ουσιαστικά στο έργο τους.
  • Είναι γνωστό ότι το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία. Σύμφωνα με τον Περί Προστασίας της  Υγείας (Έλεγχος του Καπνίσματος) Νόμο του 2017, το κάπνισμα απαγορεύεται αυστηρά  σε όλους τους χώρους του νοσοκομείου.
  • Η ρύπανση των διαφόρων χώρων του Νοσοκομείου με χαρτιά, κουτιά κλπ, που εγκαταλείπονται άτακτα μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετες λοιμώξεις επικίνδυνες όχι μόνο για τους ασθενείς και τους εργαζόμενους σε αυτό, αλλά και για εσάς τους ίδιους, που έρχεστε να επισκεφθείτε και να ρωτήσετε για την πορεία της υγείας των αγαπημένων σας προσώπων.
  • Η παρέμβαση γενικώς στις εγκαταστάσεις του Νοσοκομείου, (τεχνολογικό-ξενοδοχειακό εξοπλισμό) και η κακή χρήση τους, πέραν του ότι επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό του, αφού η δαπάνη αγοράς και συντήρησης τους είναι μεγάλη, μπορεί να αποβεί σε βάρος και του ιδίου του ασθενούς.

Η συνεργασία σας με όλο το προσωπικό και η υπακοή σας στις υποδείξεις των αρμοδίων, βοηθά όχι μόνο στην καλύτερη εκτέλεση της εργασίας αυτών, αλλά  και τη δυνατότητα να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην θεραπεία των ασθενών.

 

Όλες οι πληρωμές και συμπληρωμές μπορούν να γίνουν και με πιστωτική κάρτα